Jednym z najczęstszych problemów, który sygnalizują osoby prowadzące swoje kanały social media (Facebook czy Instagram itp.) jest zbyt małe zaangażowanie swoich followersów. Chcesz aby osoby, które czytają lub oglądają Twoje treści cześciej na nie reagowali? Świetnie! Poniżej przedstawię Ci kilka kluczowych zasad, które pomogą Ci rozwiązać ten problem.
Bądź konsekwentny w działaniu.
Czy piszesz, czy też publikujesz materiały wideo lub materiały zdjęciowe, to powinieneś je tworzyć cały czas.
Jednym z największych problemów z jakim spotykają się twórcy internetowi jest nagłe zaprzestanie publikacji. To powoduje, że zanika zaangażowanie osób, które nas obserwują.
Mnie to także spotkało i na kilka miesięcy zaprzestałem niemal całkowicie tworzyć treści w internecie. Wynikiem tego było zmniejszenie zasięgów.
Dlatego postanowiłem to zmienić i rozpocząłem konsekwentnie działać i tworzyć treści oraz materiały.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na jedną małą, ale ważną rzecz. Ta strategia może zbudować nie tylko moją, a także Twoją grupę docelową, ale również hartuje osobiste zachowanie w każdym elemencie naszego życia.

Twórz systematycznie w social media.
Ten podpunkt jest bardzo zbliżony do poprzedniego. Jednak nieco się różni.
Wile osób pomija kwestię systematyczności w tworzeniu kontentu. Publikują bez strategii dziennej i tygodniowej. To powoduje, że osoby, które obserwują profile i są przyzwyczajeni do konkretnych dat i godzin publikacji, nie mogą się doczekać na kolejny materiał. Można to przyrównać do rozczarowania, gdy w oczekiwaniu na następny odcinek ulubionego serialu w zamian otrzymujemy orędzie noworoczne prezydenta albo co gorsza, wyłączą nam prąd. Frustracja nie do zatrzymania.
Dlatego bądź systematyczny. Stwórz swoją strategię publikacji i pamiętaj aby nie pomijać ich dat.
Takie podejście spowoduje, że osoby, które Cię obserwują, przyzwyczają się do Ciebie i Twoich treści.
Publikuj tylko najlepsze jakościowo materiały.
Często nie zauważamy, że natłok informacji, jaki pojawiają się wokół nas jest tak duży, że nasz umysł wychwytuje tylko te najlepsze dla niego. Tutaj skupię się na najlepszych jakościowo treściach. Mam na myśli zarówno materiały wideo, zdjęcia jak i treści.
Nie wiem czy wiesz, ale tylko bardzo dobre materiały przyciągną do Ciebie zaangażowanych i wiernych followersów. W sieci znajduje się bardzo dużo kiepskiej papki informacyjnej i jedyne co nam pozostaje to przebić się przez tą mgłę ze swoją treścią.
Zwracaj szczególną uwagę na to jak piszesz i co publikujesz. Naucz się dobrego copywritingu, twórz wysokiej jakości filmy i zdjęcia. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. I dotyczy to także Twoich cyklicznych materiałów.
Angażuj się w komunikację ze swoimi followersami.
Jeśli oczekujesz zaangażowania to Ty także się angażuj. Chodzi tu oczywiście o zaangażowanie w komunikację i wymianę opinii z swoimi widzami. Jeśli piszesz lub/i publikujesz materiały foto i wideo to nie tylko opisuj problemy, na które szukasz rozwiązań. Staraj się również dopytać jak sobie radzą z tymi problemami Twoi followersi. Reaguj, ale grzecznie i ze zrozumieniem. Unikaj hejterów i szybko ucinaj z nimi kontakt, a w skrajnych sytuacjach nawet zablokuj.

Konkursy, nagrody i quizy
Większość z nas lubi wygrywać, a chyba niemal wszyscy uwielbiają rywalizację w konkursach i zawodach. Udział w takich atrakcjach niesamowicie przyciąga i angażuje followersów. Wypróbuj tego typu rywalizację. Dzięki tym działaniom na dłużej przyciągniesz obserwatorów, zaś z laureatów uczynisz prawdziwych fanów. Przetestuj jaki rodzaj konkursu zadziała u Ciebie najlepiej i systematycznie je organizuj.