5 strategii na prawidłowe hashtagi na Instagramie

Jak prawidłowo używać hashtagi na Instagramie? Ten temat często spędza sen z powiek instagramowych influenserów, firmy reklamowe obsługujące konta na zlecenie, a także zwykłych użytkowników tej platformy.

Czy hashtagi w ogóle są istotne?

Na powyższe pytanie można odpowiedzieć „to zależy”. I sprawa jest nieco złożona.

Osobiście próbuję różnych rozwiązań, bo testowanie jest najlepszym sposobem na znalezienie swojej, unikalnej odpowiedzi. Jednak są pewne zasady, którymi powinniśmy się kierować, aby nasza praca nie poszła na marne.

Jak powinniśmy używać hashtagi na Instagramie?

  1. Ilość ma znaczenie. To oznacza, że maksymalnie możemy używać 30 hashtagów. Natomiast co do dokładnej ich ilości zdania są podzielone. Sam Instagram na koncie @creators (czyli koncie obsługiwanym przez swoich pracowników), jakiś czas temu wskazywał, że najlepiej używać 9-11 hashtagów. Zawrzało. Jednak na krótko. Ta odpowiedź według wielu użytkowników jest niepełna i nie wyjaśnia do końca sposobu ich używania.

    Nie każde konto może stosować tą zasadę i tak naprawdę jest to związane często z ilością polubień danego konta. Ogromne, wielomilionowe konta mogą sobie pozwolić nawet na 1-3 hashtagi, a nawet w ogóle ich nie używać. Zasięgi jakie kreują jest n tyle duży, że stosowanie hashtagów niewiele już u nich zmienia. Niewielkie zaś konta lub takie, które w ogóle rozpoczynają swoją przygodę w social media powinny wykorzystywać pełną możliwość używania ilości hashtagów, czyli 30 sztuk.
    Ostatnie badania i analizy, które przeprowadzał Instagram skazują, że zastosowanie ilości około 20 # ma nieco większy zasięg niż 30 sztyk, ale różnica jest na tyle nieistotna, że nie było sensu nawet robić z tego konkretną akcję informacyjną.
  2. Piramida hashtagów, co to w ogóle jest? O ile ilość to główny aspekt wykorzystywania hashtagów na profilach IG, to wspomniana piramida jest istotnym elementem strategii ich wykorzystywania. Otóż przy niewielkich kontach, które mają do około 10 tyś. followersów warto stosować pewną zasadę, która sprawdza się w budowaniu zasięgów.
    Każdy # ma swój zasięg, ilość ich użycia w systemie instagvrama. Dzięki temu po naciśnięciu na niego Instagram przekieruje nas na stronę, na której pokazuje wszystkie wpisy, w których użyto danego słowa z hashtagiem. Dlatego powinniśmy naszą 30 podzielić na 3 grupy,  których każda będzie gromadziła hashtagi o odpowiedniej mocy zasięgu.

    I tak:
    20 hashtagów o zasięgu podstawowym czyli 1000-10000 sztuk
    7 hashtagów o zasięgu średnim czyli 10000-100000 sztuk
    3 hashtagi o zasięgu dużym czyli 100000-150000 sztuk
    Większych (zasięgowo) hashtagów nie ma sensu używać bo i tak nie przebiją się w zalewie innych postów konkurencji z daną nazwą. Tym samym nie używaj nigdy pospolitych, popularnych i zbyt ogólnych hashtagów. Np. „miłość” albo „sex”.
  3. Używaj wymyślonych, unikalnych hashtagów. Mogą być całkowicie Twoje, nie wykorzystywane nigdy nazwy, np. „wieczornyszampan”. To może spowodować wykreowanie jego popularności i łatwiejsze jego wyszukiwanie. Poza tym możesz promować go stale, co przysporzy dodatkowych followorsów, którzy łatwiej trafią na Twoje konto.
  4. Używaj tylko takie hashtagi, które związane są z Twoją grupą odbiorców, z treści post oraz z tym, co widać na zdjęciu. Nie ma nic gorszego niż wystrzelenie hashtagów zupełnie nie związanych z tematem Twojej publikacji. Poprzez takie działanie możesz się narazić na unfollow, bana albo o gorsza, zgłoszenie Instagramowi mylne działania użytkownika.
  5. Podglądaj swoją konkurencję lub inne profile, które tematycznie zbliżone są do Twojej komunikacji na Instagramie. Sprawdzaj jakie hashtagi są tam wykorzystywane i sprawdzaj, testuj je także u siebie, oczywiście pamiętając o powyższych zasadach ich używania. I nie chodzi o kopiowanie dokładnie takich samych sekwencji, których algorytmy i roboty Instagramowe nie cierpią. Skupiaj się na tych, który naprawdę Ci pasują i układaj swój własne kolekcje. 
hashtagi followersi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *